کد خبر : ۲۲۱۸۷۷ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۹/۲۹ ساعت ۱۴:۳۶

امدادگران جمعیت هلال احمر دزفول خبر داد:
نجات جان چوپان قبل از سقوط به دره + عکس

امدادگران جمعیت هلال احمر دزفول یک چوپان را از مرگ حتمی در ارتفاعات لنگرکوه بخش شهیون این شهرستان نجات دادند.

 نجات جان چوپان قبل از سقوط به دره + عکس

به گزارش شبکه خبری دز (دز ان ان) به نقل از ایرنا ، این چوپان 55 ساله در پی یافتن گوسفندان خود در ارتفاعات کوه لنگر بخش شهیون در شکاف دره ای عمیق سقوط کرده و گرفتار شده بود.
رئیس جمعیت هلال احمر دزفول گفت:حوالی ساعت 10 صبح امروز گزارش حادثه ای برای یک چوپان در بخش کوهستانی شهیون دزفول به جمعیت هلال احمر دزفول اطلاع داده شد.
عظیم رضای مرساق افزود:در پی تائید این حادثه یک گروه 3 نفره از امدادگران کوهستان جمعیت هلال احمر دزفول به منطقه اعزام شدند که پس از 2 ساعت رانندگی با خودروی کوهستان و حدود 2 ساعت کوهپیمای و پیاده روی به محل حادثه رسیدند.
غلامحسین حسن پور سرتیم امدادکوهستان جمعیت هلال احمر دزفول نیز که خود به همراه امین عشیری و حسین رهبری 2 امدادگر کوهستان برای کمک به چوپان حادثه دیده به منطقه اعزام شده بود دوشنبه شب به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: این مرد چوپان که از عشایر منطقه لیوس در بخش شهیون دزفول می باشد در میان شکافی گیر افتاده بود.
وی افزود:مرد حادثه دیده که برای یافتن گوسفندان خود در شکافی مشرف بر دره ای عمیق به طور معجزه آسایی معلق مانده بود در حالیکه توان خود را از دست داده بود با سرعت عمل و تلاش تیم امداد کوهستان جمعیت هلال احمر نجات یافت.
حسن پور اظهار کرد:عملیات نجات این چوپان سه ساعت به طول انجامید و چوپان در سلامت کامل از میان شکاف خارج شد.
بخش شهیون از مناطق کوهستانی شمال دزفول در استان خوزستان محل کوچ عشایر می باشد.
تشکیل گروه امداد کوهستان از سوی جمعیت هلال احمر دزفول نقش مهمی در کمک به افراد حادثه دیده در مناطق کوهستانی سردشت و شهیون دزفول داشته است.
امدادگران کوهستان جمعیت هلال احمر دزفول طی امسال در چند عملیات مختلف به یاری حادثه دیدگان در مناطق کوهستانی این شهرستان شتافتند.

برچسب ها: غلامحسین حسن پور جمعیت هلال احمر دزفول عظیم رضای مرساق چوپان لنگرکوه